Födelsedagstårtor x 2

I helgen har jag varit bortrest så jag hade fullt upp att hinna med att göra två födelsedagstårtor till två fina barn innan jag åkte. Söta Nora fyllde 1 år och hennes föräldrar ville ha en ljusrosa tårta med vita prickar. Överraskade sedan med en krona på toppen. Kunde ju inte låta bli :-) Tårtan är fylld med jordgubbsmousse och flädermousse. Spacklad med citronsmörkräm. Sen fyllde Olav 4 år. Han är ett riktigt godismonster precis som jag. Så det fick bli en godistårta. Alla barnen på kalaset fick en klubba på tårtan. Den är fylld med jordgubbsmousse och glasscreme. Spacklad med citronsmörkräm. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

saraspassion.blogg.se

Välkommen till min blogg Saras Söta Passion. Här kommer jag att lägga ut bilder på mina bakverk och framförallt tårtor som jag älskar att både äta och tillverka. Jag har alltid älskat att baka och har mest gjort gamla hederliga gräddtårtor. Men i oktober 2013 gjorde jag min första täckta tårta och då öppnades en helt ny värld för mig. Här kommer jag att blogga om bakning, lägga ut bilder och eventuellt recept. Bloggen är ännu under uppbyggnad och vi får se vad som växer fram här.

RSS 2.0