StarWars Tårta

Idag har Sedie och jag varit på Kalas hos Vetle som fyllt hela 6 år. Stora killen. Vetle ville ha en StarWars tårta så det fick det bli. En utmaning vill jag lova men fick ihop en i alla fall. Inte helt nöjd men hyfsat ok ändå :-)
Tårtan fick godkänt hos de flesta barnen. Vaniljbottnar, fylld med päronmousse och glasscreme. Spacklad med grön smörkräm och täckt med svart marsipan. Dekorationer gjorda av marshmellow fondant. Tack för ett skoj och fartfyllt kalas fina familjen Enersen/Magnusson. 
 
Jenni
2014-01-26 @ 20:35:55

Superfin ju

Svar: Tack blev helt ok men päronmoussen var sådär
Saras Söta Passion

Åsa
2014-01-26 @ 20:39:00

Häftig! Bra jobbat! Du får hålla kurser, kan jag behöva.

/Grannen med nyckelpigetårtan :-)

Svar: Tack :-) måste öva lite till först :-)
Saras Söta Passion




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

saraspassion.blogg.se

Välkommen till min blogg Saras Söta Passion. Här kommer jag att lägga ut bilder på mina bakverk och framförallt tårtor som jag älskar att både äta och tillverka. Jag har alltid älskat att baka och har mest gjort gamla hederliga gräddtårtor. Men i oktober 2013 gjorde jag min första täckta tårta och då öppnades en helt ny värld för mig. Här kommer jag att blogga om bakning, lägga ut bilder och eventuellt recept. Bloggen är ännu under uppbyggnad och vi får se vad som växer fram här.

RSS 2.0