Alice 1 År

Oj va tiden går. Här kommer ett lite försenat inlägg. Vår lilla Alice som inte är så liten längre har redan fyllt 1 år. Det var ju aldeles nyss hon kom till oss :-) Alice födelsedag firade vi med kalas med våra nära och kära. En mycket trevlig och lyckad dag. Hade storslagna planer på tårtan men pga. tidsbrist och dålig planering från min sida så blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Smakerna blev i alla fall bra. 
 
Nedre tårtan är fylld med rabarber och jorgubbskompott (supergott ska göras igen) och glasscreme
Övre tårtan är fylld med hallon/blåbärsmousse och glasscreme
Hela tårtan är spacklad med vitchokladcreme och täckt med fondant. 
 
Det blev även en polkagris glasspaj. Fantastisk god och lätt att förbereda. Recept från Vinterns söta bok
 
Jenni
2014-05-01 @ 09:40:16

Så himla fin tårta och polka glass pajen ser ju såååå smarrig ut.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

saraspassion.blogg.se

Välkommen till min blogg Saras Söta Passion. Här kommer jag att lägga ut bilder på mina bakverk och framförallt tårtor som jag älskar att både äta och tillverka. Jag har alltid älskat att baka och har mest gjort gamla hederliga gräddtårtor. Men i oktober 2013 gjorde jag min första täckta tårta och då öppnades en helt ny värld för mig. Här kommer jag att blogga om bakning, lägga ut bilder och eventuellt recept. Bloggen är ännu under uppbyggnad och vi får se vad som växer fram här.

RSS 2.0